Peste 600 de elevi din centrul ţării ştiu mai bine ce meserii vor urma

10.12.2015 | Fundaţia World Vision România a sărbătorit astăzi la Braşov finalul proiectului „Elevul de azi, fermierul de mâine”, proiect desfăşurat cu sprijinul partenerilor Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară Ţara Bârsei şi compania Ascendo, în perioada mai 2014 – decembrie 2015 cu obiectivul creşterii nivelului de instruire practică a elevilor din centrul ţării. Evenimentul a avut […]

Fundaţia World Vision România a sărbătorit astăzi la Braşov finalul proiectului Elevul de azi, fermierul de mâine, proiect desfăşurat cu sprijinul partenerilor Colegiul pentru Agricultură şi Industrie Alimentară Ţara Bârsei şi compania Ascendo, în perioada mai 2014 – decembrie 2015 cu obiectivul creşterii nivelului de instruire practică a elevilor din centrul ţării.

Evenimentul a avut loc în zilele de 9 şi 10 decembrie 2015, prima zi a conferinţei fiind dedicată unei dezbateri cu tema „Instrumente de practică inovativă pentru colegiile agricole”, la care au participat alături de organizatori, directori ai colegiilor agricole din ţară şi reprezentanţi ai şcolilor gimnaziale implicate în proiect.

În cadrul dezbaterii au fost prezentate metodele de practică şi instrumentele de studiu dezvoltate în cadrul proiectului pentru a-i apropia pe elevii de la Colegiul Ţara Bârsei – principalii beneficiari ai activităţilor desfăşurate – de meseriile pe care le studiază. Au fost dezbătute în plen importanţa consilierii profesionale timpurii a elevilor, precum şi necesitatea unei mai bune colaborări instituţionale între şcolile gimnaziale, liceele şi universităţile cu profil agricol. Concluziile dezbaterii vor fi cumulate într-un memorandum de recomandări privind îmbunătăţirea instruirii practice a elevilor, document care va fi adresat în perioada următoare ministerelor de resort.

Cea de-a doua zi a conferinţeii i–a adus împreună pe elevii participanţi la proiect, profesorii care le-au fost îndrumători, dar şi reprezentanţi ai instituţiilor şcolare şi inspectoratului şcolar Braşov. Filmul de prezentare al proiectului şi perspectiva personală a elevilor despre impactul activităţilor în care au fost implicaţi asupra viitorului lor au reprezentat momentele cele mai importante ale zilei.

„Faptul că proiectul a implicat şi şcolile gimnaziale este un lucru deosebit, deoarece în felul acesta puteţi aduce către liceele agricole acei elevi care sunt pasionaţi de agricultură. Pentru că atunci când faci o meserie cu pasiune, există o diferenţă semnificativă în rezultatele pe care le obţii. Agricultura trebuie să fie nu mijlocul nostru de subzistenţă, ci mijlocul prin care putem dezvolta oamenii şi comunităţile.”,  a declarat domnul Victor Vijoli, inspector general adjunct al Inspectoratului Şcolar Braşov.

„Consilierea reală, aplicată de specialişti, şi stagiile de practică organizate corespunzător şi-au atins scopul scontat. Este pentru prima oară anul acesta când avem elevi noi din zona Rupea şi aceasta se datorează faptului că ei au beneficiat de şedinţele de consiliere şi vizitele de studiu organizate prin proiect. De asemenea, nu e lucru puţin ceea ce colegii lor mari mari au trăit pe parcursul acestor luni. Să ai ocazia să vizitezi deopotrivă mari producători de mezeluri, precum şi mici afaceri locale, cum e fabrica de la Rupea, înseamnă să poţi lua mai uşor o decizie despre ce îţi propui pentru viitorul tău.” a spus Maria Drinovan, director al Colegiului pentru Agricultură şi Industrie Alimentară Ţara Bârsei.

„Elevul de azi, fermierul de mâine” este un proiect – pilot care şi-a propus să creeze un model de bune practici pentru învăţământul de profil agricol, astfel încât să sprijine parteneriatul între actorii sociali implicaţi, şcoli gimnaziale – colegii – universităţi – mediul privat cu scopul îmbunătăţirii experienţei practice a viitorilor specialişti în agricultură.

Peste 600 de elevi din judeţele Braşov şi Covasna, mai bine jumătate dintre ei liceeni care studiază în domeniiile veterinar, agroturism şi industrie alimentară, au beneficiat de consiliere profesională, sesiuni de practică inovativă, vizite de studiu în companii şi practică virtuală pe platforma www.practica.fermierdeviitor.ro. Rezultatele obţinute, îndeosebi impactul pozitiv pe care l-au avut activităţile asupra performanţei şcolare a elevilor, ne determină să considerăm că iniţiativa poate fi aplicată cu succes şi de către alte şcoli sau colegii agricole.

Mai multe informaţii sunt disponibile în raportul de final  şi ghidul de bune practici.